Derya Baykal Örgü Modelleri Oya Modelleri Dantel Modelleri

  • Güncel Moda Haberleri

    Bebek Battaniyesinin Yapılışı

    Merhabalar,

    Sezer Hanımın torunu için ördüğü battaniye çok beğenildi, kendisi de sağolsun bizi kırmayarak yapılışını anlattı, ellerine sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş. Minik torun, şeker kız güzel günlerde kullansın diyelim.

    NAZAR BONCUKLU TORUN BATTANİYESİ
    1.ADIM: 3 ilmekle başlayın. ilk ilmek haroşa bir ilmek artırın bir düz ilmek,bir artırın,3. ilmeği haroşa örün. (arkadan her zaman haroşa örneği dışında,tersi ters düzü düz örün) bu işlem ortadaki düzün yanında 7 ilmek haroşaolana kadar devam edecek. FOTOĞRAFTAN ZOOM YAPARAKTA BAKABİLİRSİNİZ, fotoğraflar için tıklayın.

    2.ADIM: yanlarda 7 haroşa, ortada 3 düz örnek olunca 4 sıra düz, 4 sıra ters örülecek. yine başlıngıçtaki ve şişin sonundaki 7 ilmek haroşalarınyanlarından artırma işlemleri devam edecek.

    3.ADIM: akordıon işlemi bittikten sonra şişinizdeki ilmeklerin sayısına göre( kenarlardaki haroşalar hariç.)yapraklar yerleştiriliyor. öyle zannediyorum yaprak aralıkları yaprak aralıkları 6 şar ilmek, yanlardada 2 şer ilmek kalacak. örneğin düz yüzünde ayarladığınız yaprak başlangıçının yanından sağdan ve soldan 1 ilmek artırılacak bu 4 sırada tamamlanıp sonra yineyanlardan birer birer kesilip yaprak şekli oluşturulacak.

    4.ADIM: yapraklar bitip 2 sıra düz ördükten sonra 4 ilmek arayla 1 kesip 1 artırılacak, yine iki sıra düz örüp örnek kapatılacak. ( bu bolüm kurdelanın geçtiği yer.)

    KENARLARDAKİ YARIM ÖRNEKLERDE BÜTÜN ÖRNEĞİ YARISI GİBİ HESAPLANARAK SAĞLI SOLLU ÖRÜLECEK.

    NOT: battaniyenin altını yekpare 5.5 numara şişle battaniyenin büyüklüğü kadar örüp astar yaptım. kenarları gayet kolay 4 sıra düz 4 sıra ters.battaniyenin çevresi kadar bolca örüyorsunuz. köşeleri rahat döndürmek gerekiyor yoksa kasar.

    Torunumun battaniyesinin dikişinde bana yardımcı olan biricik arkadaşım Melahat hocanıma da teşekkür ediyorum. herkese kolay gelsin. eğer ki yapmayı düşünüyorsanız torununuzun veya bebeğinizin gelişini hesaplıyarak işe koyulun, demem o ki bayağı zaman alıyor.

    Ben bu örneği Tire'li bir arkadaşımdan aldım. Ama o bu kadar süslü değildi. DÜNYA TATLISI TORUNUMUN VARLIĞINI HİSSEDEREK, YÜREĞİMİN SEVGİSİNİ DE KATARAK ÖRDÜM.

    İZMİRDEN SEVGİ VE SELAMLAR.

    Hiç yorum yok :

    Yorum Gönder

    Fashion

    Beauty



    kesintsiz tv izle Esma Moda