Derya Baykal Örgü Modelleri Oya Modelleri Dantel Modelleri

  • Güncel Moda Haberleri

    Çin Böreği


    Kesinlikle yapmanızı tavsiye edeceğim farklı bir börek. Mükemmel bi lezzeti var, bence tabi.. Tarifi eşimin teyzesinden almıştım, O da bir tv programında seyretmiş, hatırlayamıyoruz hatırlayan olursa ekleriz... Deneme fırsatım olduğu ilk anda yapacağım demiştim ve yaptım. Vakit gece yarısı idi, o nedenle biraz maceralı geçti...


    Çin Böreği
    Malzeme:
  • 1 kg yufka,

  • 3 büyük kuru soğan,

  • Kıyma, ( ben tombulca bi portakal kadar kullandım evdeki mevcut kıymadan ),

  • 1 çay bardağı ince bulgur (minik çay bardağı ile, bide anadolu tipi var aman haaa o fazla gelir az eksikçe kullanırsınız, )

  • 1 su bardağı dövülmüş ve hırpalanmış ceviz yada fındık, oda hırpalanmış olacak,

  • Tuz, karabiber,

  • Galeta unu.


  • Yoğurtlu Karışımın Malzemesi:
  • 9 çay bardağı yoğurt,

  • 1 çay bardağı sıvı yağ.


  • Yoğurtlu karışımın Hazırlanışı:
    Ben malzemeyi azar azar karıştırıp öyle yaptım. Yani; 3 çay bardağı yoğurt, 1 çaybardağı sıvı yağ. İyice çırptım ve her yufkaya sürüşümden önce yine iyice çırptım. Bitince yeniden yaptım oda bitince yeniden. Malzeme yerinede toplamını yazdım ama yufka sayısı ve bol sürme oranına göre ölçü değişebilir...

    İçin Hazırlanışı:
    En önce bulguru üzerine çıkacak kadar kaynar su ile ıslatıp tombişleşmeye bıraktım.Kıymayı teflon tencere yada tavada iyice pişirdim. Bir başka tencereye yağ koyup ince doğranmış soğanları pembeleşinceye kadar iyice kavurdum. Şöööyle kısık ayarda, kapağını da kapadım, sık sıkta karıştırdım, öle öle pembeleştiler. Soğanlara pişirdiğimiz kıymayı ekleyip biraz daha kavuralım ve ıslattığımız tombiş bulguru da ekleyelim. Yine bir miktar kavuralım. Sonra içine dövülmüş ceviz yada fındık ( asıl tarifte ceviz kullanılmış, benim aldığım kaynak ise fındık kullanmış bende öyle tattığım için fındık kullandım ) ekleyip kavurmaya devam edelim. Tuz ve karabiberi de ekle ve “tamam artık, yeter bu kadar!” dediğinizde ocaktan alın. Ve başka bi kaba koyup soğutun. ( tencerede soğumasını beklerseniz o hooo o çok beklersiniz, hadi hadi tembellik etmeyin bulaşmasın diye, yıkarsınız bişey olmaaaz ) Bulaşmasından korktuğumuz kaba düzgünce serip kaç yufkamız varsa o kadar eşit parçaya bölün. Soğuyunca böreğimize kullanmak üzere yufkamızın yakın civarına taşıyın. Hani yufkamız kaç tane ise ona göre bölmüştük ya, o böldüğümüzü de 6 ya bölelim. Çünkü her bir yufkayı 6 eşit şerite böleceğiz ve bu böldüğümüz kıymalı içten bir bir her yufaya yerleştireceğiz... Şimdi geçelim yufkaların başınaaa...



    Böreğin Hazırlanışı:
    Resim 1: Bütün bir yufkayı uzun şeritler halinde 6’ya bölün.

    Resim 2: Evimizde yemek için kullandığımız kaşıklardan biri ile yoğurtlu karışımdan şeritlerden en beğendiğimizin üzerine bol miktarda sürmek üzere dökelim.

    Resim 3: Her yerine kolayca bulaşsın diye yumurta sürme fırçası ( bi işe yaradı ) ile heryerine yayın.

    Resim 4: Şeritin iki ucunu ortada birleştirmek kaydiyle katlayın. Ve üzerine yine yoğurtlu karışımdan sürün. Uc kısmına kıymalı içten koyun.

    Resim 5: Sigara böreği gibi kenarlarını içe katlayın.

    Resim 6: Ve yine sigara böreği gibi güzeeelce sarın..

    Resim 7: Yüzü koyun tepsiye dizin ( katlı yeri alta gelecek şekilde ). Üzerine hiçbirşey sürmeksizin galeta unu serpin.

    Resim 8: Sonra da naarr gibi kızartın.... Pardon! Daha sonra önceden ısıttığımız fırında fırınına göre uygun derecede pişirin.

    Pişirme Ayarları:

    Fırınınız mini ise 200, turbo ise 250, davul fırın ise olabildiğince ısı derecelerinden fırınınıza uyanı seçin ve o ısıda pişirin. Eğer fırınınız mini ise almanız gereken önlemlerden biri de; yakmamak için azami dikkat sarfedin, kesinlikle gece yarısı yapmayın, uyuya kalırsanız ve sizi o saatte kimse uyandıramaz... Yok! İlla o saatte yapma niyetiniz varsa, ya fırınınızın veya cep telefonunuzun yada evde bulunan alarmlı saatinizin yada hepsinin birden alarmlarını birer dakika aralıkla çalma suretiyle ayarlayınız ) Nasıl olsa alarmı ayarladımdiye koltuğa geçip uyuma pozisyonunu sakın almayın o alamlarıda duyamayabilirsiniz. Bu kadar önlemi aldıktan sonra zaten börek pişer ve siz onu gecenin o saatinde tatmak istemezsiniz. Çünkü sıcaktır ağzımız yanar, o anda tadını alamayabiliriz daha kötüsü ertesi günümüzü de yanık bir ağızla perişan ederiz. Soğumasını da bekleyemeyiz çünkü uykumuz vardır, en iyisi sabaha kadar sabredip tadına öyle bakalım (selametimiz açısından ).

    Hiç yorum yok :

    Yorum Gönder

    Fashion

    Beauty



    kesintsiz tv izle Esma Moda