Derya Baykal Örgü Modelleri Oya Modelleri Dantel Modelleri

  • Güncel Moda Haberleri

    BAYAT EKMEKLER VE EV YAPIMI ÇİÇEK EKMEK



    Merhaba arkadaşlar bugün size ev yapımı ekmeğimle geldim.Seçim sabahı afiyetle yediğimiz ekmeğimin tarifini sizlerle paylaşmak istedim.Cansu 6 aylık olupda ek gıdaya geçtiğinden beri azıcık bayatlamış bile olsa ekmekleri fırında kurutarak robottan incecik çekip cam kavonozla saklarım.hem bayat ekmekler değerlendirir hemde kızımın yemeklerini daha besleyici hale getirirdim.cansunun kahvaltılarında çorbalarında çok kullandım.1 yaşından sonra bu ekmeklerin içine ceviz, fındık, fıstık vs de katıp robotdan çekerdim.şimdide ekmek yaparken içine katıyorum.bazen içine dereotu, peynir, ceviz de katıyorum çok lezzetli oluyor.Denemenizi tavsiye ederim özellikle pazar kahvaltıları için akşamdanda mayalayabilirsiz..Malzemeler ve yapılışıda şöyle..

    Malzemeler:

    2 su bardağı ince çekilmiş bayat ekmek
    2 su bardağı un
    1 çay bardağı sıvı yağ
    1,5 su bardağı ılık süt
    1 pkt instand kuru maya
    tuz
    1 yemek kaşığı toz şeker


    Üzeri için
    1 Yumurta sarısı
    1 yemek kaşığı yoğurt
    1 yemek kaşığı sıvıyağ
    susam çörekotu

    Bayat ekmek unu, un, sıvıyağ, süt,şeker, maya ve tuz karıştırıp yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğurun.1 saat kadar dinlendirerek hamurun ilk halinin iki katı oluncaya kadar mayanlanmasını sağlıyoruz.sonra küçük küçük yuvarlaklar yapıp çiçek şeklinde yağlanmış tepsiye diziyoruz.üzerine yumurta sarısı, yoğurt ve sıvıyağı karıştırıp sürerek susamçörek otu serpiştirelim.20 dk kadarda böyle mayanlanmasını bekleyip 180 derecede kızarıncaya kadar pişiriyoruz.yumuşacık ve lezzetli ev ekmeğimiz hazır afiyet olsun..



    ev yapımı ekmek

    Hiç yorum yok :

    Yorum Gönder

    Fashion

    Beauty



    kesintsiz tv izle Esma Moda